Tutorial Cara Letak Background Di Blog..

by - 10:14 PTG



Assalamualaikum, wahai hamba Allah yang sedang membaca entri ini.. (*^_^)
Hari nie,telah genab seminggu cuti sekolah pertengahan tahun.. Tinggal seminggu jer lagi nak sekolah balik.. #Tapi kerja sekolah pon tak siap lagi..# Jangan tiru perangai saya yang malas nie yer.. ahak3..
Oke lah..malam nie sebenarnya saya nak share tutorial Cara Letak Background Di Blog ngan korang.. Nie pon sebenarnya saya buat sebab banyak kali dah kawan saya tanya mcm mne nak bubuh background yang diambil dari freebies bacground yg comel yang selalu blog2 yang bermurah hati selalu bagi..huhu..
Maaf la..saya takde freebies background yang nak bagi kat korang.
(Nanti kalau saya ada freebies bacground yang nak bagi sya up to date lagi entri baru..:)
Sebelum tu kalau klau dah ada yang letak background tak kira lah kat EDIT HTML ke or Add a Gadget > Html/Javascript ke,korang boleh la padam dulu kod tu ekk..
Sebab nanti takowt tak menjadi pulak..hihi :D
Oke kita terus jer ke tutorial kita yer-->>


1) First, korangpergi dekat Dashboard > Design > Add a Gadget > Html/JavaScript.
2) Kemudian korang COPY and PASTE kan code yang di bawah nie.

<style>body {background-image: url('URL BACKGROUND');background-attachment: fixed;background-repeat: repeat;}</style>

3) Copy dan Paste kan dekat ruang Html/JavaScript tadi tu yea..
4)INGAT YEA: Yang warna merah "URL BACKGROUND" tu korang letak kan URL background yang korang nak ambik tu yea.. Kalau yang nak ambik dekat photobucket tu korang just copy code Direct Link jer ek..
5) Dah siap,korang boleh save dan lihat hasil nye.. ^_*
Dah ikowt tutorial blog arrien nie..kasi lah like dan komen sikit,sebagai terima kasih..huhu 

KASI CLICK SINI YEA >> CLICK

You May Also Like

2 Comments