Dialog Moden Lagi berpahala Menyebutnya.. | I N F I N I T E

HOME OWNER TUTORIAL ARTWORK BLOGSKIN ASK.FM

Dialog Moden Lagi berpahala Menyebutnya..

Assalamualaikum !!
Tak jawab berdosa.. huhu ^_^


Dah lame rasanya tak beruptade blog nie.. ada lah dalam seminggu lebih kowt..hehe lame la sangat kan..:P
Lagu beberapa hari dah nak sekolah balik,rasa macam sekejap jer cuti pertengahan tahun nie.. Nie yang rajin gi post entry nie pon sebenarnya keje sekolah pon tak siap lagi.. #kawan2 semua jangan tiru perangai saya ye, :D....

Oke back to title yea..
Sebenarnya Islam nie sanggat indah..
sampaikan dialog moden pon kita boleh dapat pahala.. jom kita praktikkan bersama supaya bersama-sama kita peroleh pahala..

Yang Biasa-->> Biasakan yang sebetulnya..

Pergh..gempak giler.. tukar kepada Subhanallah....
OMG(Oh my god).. tukar kepada Ya Allah....
Terbaek.. tukar kepada Alhamdulillah....
Oke..Orait.. tukar kepada Insyaallah....
Cilakak.. tukar kepada Masyaallah....
Ellemak..Lupa pulak.. tukar kepada Allahumassolli'ala Muhammad....
Arghh..Pening.. tukar kepada Astarfirullah....
Eeee..teruknya.. tukar kepada Na'uzubillah....
Opocot.. tukar kepada Allahu akbar....
Hek eleh.. tukar kepada La ilaha illallah....

Senang je kan??.. Jadi marilah kita sama2 membetulkan yang biasa,dan membiasakan yang sebetulnya.. Semoga kita diberkati Allah.. Amin..

Sumber:Majalag Qen-Q.

Tiada ulasan:

 
Copyright © .2011-2017. Inspired by Kio.All Right Reserved by Arrien Amani