Impian hendak berjumpa TGNA yang tidak akan tercapai. :'(

by - 9:44 PG


Untitled
Assalamualaikum.
Dengan perginya allahyarham Tuan Guru Nik Aziz, bermakna tidak akan tercapailah impian arrien yang satu ini. Iaitu, ingin melihat allahyarham dengan mata arrien sendiri di depan arrien sendiri. Telah lama impian ini ada , sejak mula tahu siapa allahyarham. Dari kecik lagi. Allah, tidak berpeluang untuk melihat ulama' yang agung tu. Sedih bila tengok dekat TV1 , wartawan kata, semua yang hadir berpeluang menatap wajah arwah buat kali terakhir. Menitis air mata ini sebab tahu, arrien memang tidak berpeluang menatap wajahnya untuk kali terakhir. Kalaulah tidak kerana parents kerja, memang dah lama ada dekat sana.
Kalau tidak silap, disebabkan teringn sangat nak tengok arwah, 2 years ago kalau tak silap,arrien ajak parents pergi rumahnya di pulau Melaka. Saja cuba nasib kowt2 boleh tengok arwah. But memang tahu itu mustahil sebab waktu tu keadaan arwah memang telah tidak berapa sihat. Jadi pergi sana hanya dapat lihat rumah & sekolah allahyarham saja. Memang telah takde rezeki arrien untuk melihat arwah. :(
Apa-apapun, takziah kepada ahli keluarga allahyarham. Mereka pasti lebih sedih dari kita. Arrien sayang dan suka allahyarham kerana peribadinya, tutur katanya dan segala-galanya. Suka negeri yang pernah diperintah olehnya. Kelantan bagi arrien sebuah negara yang lain bila pergi sana. Bukannya malaysia. Kerana keadaannya, cara pemerintahannya. Ya allah.. sungguh Allah sangat menyayangi allahyarham. Pemimpin yang telah melakukan perubahan kepada umat islam di malaysia. 
Apa-apa pun arrien memang agak terkilan kerana tidak pernah berpeluang menatap wajah arwah. Semoga arwah diucuri rahmat dan sentiasa berada didalam keredoan Allah.
Al-fatihah. 

You May Also Like

3 Comments