Entry 2 in 1.

by - 2:56 PTG


x i u m i n
Assalamualaikum :)
Arrien baru balik dari belajar dengan kakak saudara arrien, still letih but saja nak curi sedikit masa untuk update entry kali nie. Dan bagi menjimatkan masa arrien,arrien buat entry 2 in 1 hehe :D
Sebenarnya arrien nak tulis entry pasal MAMA2013 semalam. K-popper sure tengok kan. Arrien tengok but lambat coz sebelum tu pergi study,nasib baik sempat & nasib baik juga ada live dekat internet. Rumah arrien bukannya ada Astro oke. My father taknak bubuh sebab katanya my brother bak SPM,nanty kalau bubuh asyik menghadap benda tu, katanya lagi kalau TV biasa pun 24 jam menghadap,kalau ada astro tak tahu macam mana. ahak~~ tu katanya lah..nasib la... nasib baik rumah pakai wifi,kalau brodband.. warghh,maunya arrien meraung tak dapat tengok MAMA.. :D

Entry 1 : Congratulations!!
Yeah taniah kepada semua pemenang MAMA 2013 semalam. Yang diadakan di Hong Kong. Ada sesiapa yang tak tahu siapa pemenangnya?? hehe jom tengok keputusan! ^_-
Cr : MAMA 2013

Infinite

Dan yang buatkan arrien bangga ialah my Infinite oppa, They get two awards (Best Male Group & Sony MDR World Wide Performer) Chukae Infinite Oppa :D Sebelum MAMA nie, arrien memang tak yakin langsung Infinite akan menang,coz kalau siapa yang pergi vote setiap hari perasan,infinite macam takde harapan untuk menang. Arrien juga pernah terfikir macam tweet follower arrien nie :

Yeah macam tu lah arrien setiap hari apabila vote untuk infinite. Memang tak yakin langsung. Dengan pesaing hebat seperti shinee,exo memang arrien tak letak harapan langsung. Tu yang mula-mula rasa macam malas nak tengok MAMA,but bila arrien baca tweet kata Infinite ada dekat MAMA, tu yang tengok juga selepas balik study semalam. Time arrien tengok pun, arrien berkata macam nie " Urm,infinite datang semata-mata buat persembahan ker? infinite tak dapat anugerah kan.." Padahal time arrien berkata sendiri tu rupanya infinite dah menang satu award iaitu Sony MDR World Wide Performer. Arrien memang tak tahu langsung. Lapas tu time nak umum Best male group arrien still duduk layan twitter & tak tengok screen pun coz arrien ingat infinite tak kan menang. Sekali umum, me " Infinite?? biar betul O_O" lepas 5 saat "oke infinite aku menang :'D" haha. memang nampak macam ketinggalan zaman time tu LOL. anyway i'm proud to be Inspirit. ;)

Moment of glory

Dan taniah juga kepada my 12 wolf for award Album of the year :D chukae exo oppa ^_^ . ha lain pula kisahnya dengan exo nie, arrien memang yakin exo akan menang dalam MAMA coz time arrien vote, Exo always dalam carta no.1. Jadi waktu arrien tengok tu,arrien ingat exo dah menang,rupa2 nya belum. tu yang arrien pelik. Tapi disebabkan arrien yakin exo akan menang,arrien ada tweet macam nie :
Tapi ada sedikit salah pada nama award tu. hehe coz time tengok carta sebelum vote tamat exo no.1 pada award song of the year. Sebab tu tulis macam tu, hehe :D miane . Dan memang betul exo menang last sekali. Time nak umum pemenang tu,gementar lah juga walaupun arrien yakin exo akan menang coz GD ada dalam pencalonan,tapi akhirnya exo menang juga. :D chukae boys ^^ Also proud to be Exotic :)

Entry 2 : Besides the excitement, I also feel sad.
Sebelum arrien tulis entry nie, arrien nak mintak maaf awal-awal jika ada pihak yang terasa hati terhadap entry arrien nie. Kisah nie pun ada kaitan dengan MAMA semalam. Ini mengenai Infinite & Exo.
Arrien sebagai inspirit & juga exotic, arrien rasa sedih sangat. Tambah-tambah lagi jika dia hanyalah inspirit. Tapi arrien tahu sekarang nie inspirit ramai yang exotic. So arrien agak takut nak tulis entry nie,coz arrien takut akan melukakan hati orang. But arrien tetap nak tulis juga coz benda nie juga telah melukakan hati arrien. seriusly arrien kata,arrien rasa sangat sedih.

Korang tahu sebab apa?? sapa yang semalam on twitter dan follower dia ada dari kalangan inspirit & exotics? Oke arrien ada dan siapa yang ada juga tu mesti tahu. Inspirit sangat sedih dengan sikap Exotis. Maaf sangat-sangat kalau terasa. Nak tahu apa yang exotic telah buat. Sesetengah exotic telah bash Infinite kerana memenangi 2 award. Oke arrien bukan nak kutuk exotic coz arrien juga seorang exotic. So i know what fell when our bias didn't get that award. But please, jangan bash group tersebut.

Infinite telah debut selama 3 tahun manakala exo baru 1 tahun. So memang layak lah infinite dapat award tu coz selama 3 tahun diaorang telah berusaha bersunguh-sungguh. Nie bukannya nak perlekeh exo, arrien sendiri mengaku bahawa exo sangat hebat & popular sekarang nie. Tapi itu tak bermaknak exotic boleh bash infinite. Mungkin exo masih ada kekurangan coz diaorang pun masih baru kan. so fikir sebelum bertindak. jangan bash orang sesuka hati. Arrien sebagai inspirit sangat sedih bila berlakunya perkara tu & arrien sebagai exotic pula sedih dengan sikap sesetengah exotic yang lain. Ada some tweet semalam di twitter, tweet nya bertulis "Time infinite menang,exotic ramai bash infinite. Tapi bila exo menang,inspirit turut meraikannya juga. See, u can see the difference"(Ini bukan rekaan,but betul-betul)

Memang betul lah kata seorang exotic (since mama era) di FB yang mengatakan dia sedih dengan sikap exotic (since wolf & growl era) , coz disebabkan exotic (wolf & growl era) terlalu obses sangat dengan exo sampai mengatakan exo lah yang paling hebat sampai kan fan group lain bash exotic & yang kena nya exotic (mama era). So arrien harap sangat exotic,tambah-tambah new exotic jangan obses sampai rasa exolah yang terbaik dan pergi bash group lain, jangan buat macam tu oke. *Peringatan untuk arrien juga coz i'am also a exotic* Ini adalah antara tweet inspirit yang rasa sedih dengan sikap sesetengah exotic.


Oke, harap kita boleh ubah perangai kita. Hope tiada yang kecil hati dengan entry arrien nie. Kalau ada arrien mintak maaf sangat-sangat. Bukan niat arrien. Ini hanyalah luahan seorang inspirit & exotic :) Sorry juga jika entry ini sangat panjang :)

GET WELL SOON MY SQUISHY KYUNGSOO <3
Lastly, Get well soon Kyungsoo oppa. You always my MAIN VOCAL :)

You May Also Like

9 Comments