Sasaeng Fans --"

by - 11:56 PTG


Enjoy yourself... | via Tumblr
Assalamualaikum.

Sebenarnya,kisah nie arrien baru jer tahu. Sasaeng fan.. crazy fangirl.. dan seangkatan dengannye,diaorang lah yang selalu membuat group idol sakit. salah satu group idol yang arrien tahu,exo.Sebelum nie ada juga dengar dari member exo dalam satu variety show *tak ingat show apa* salah seorang dari diaorang kata bahawa fan a.k.a sasaeng fan sengaja menempah kapal terbang & tempat duduk yang berhampiran dengan diaorang supaya dapat menangkat gambar diorang. So ingatkan diaorang sesaja je bergurau & cakap macam tu. So arrien pun tak kesah lah pasal kes nie. Dan baru-baru nie arrien saja2 singgah ke personal blog unnie atiqah,dan terjumpa satu entry mengisahkan pasal sasaeng fans nie.Bila baca entry unnie atiqah tu,baru lah arrien tahu apa yang member exo kata tu betul. Sungguh tak sangka.

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic
Diantara gambar yang sasaeng fans tangkap ketika didalam kapal terbang. Kesian diaorang,sampaikan dalam kapal terbang & tengah tidur pun kena tangkap gambar. 

Tapi arrien yakin sasaeng fan nie bukannye international fan,tapi sebaliknya.. korean fan sendiri. Tak tahu lah kegilaan diaorang terhadap group idol nie pada tahap macam mana. Tapi rasanya dah tahap macam orang gila. Serius. Arrien bertambah yakin bahawa sasaeng fans nie memang wujud apabila baru tadi sewaktu tengok video exo dekat youtube,arrien ada terjumpa satu video mengenai apa yang sasaeng fans telah buat pada member exo.


Korang tengok lah sendiri video dekat atas nie, serius sedih bila tengok apa yang berlaku dekat member exo. Dan dengar kata, yang selalu kena dengan sasaeng fans nie ialah Kai.

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic
Kai jatuh akibat ditolak oleh sasaeng fan dekat airport.

Kesian kai. Satu lagi sewaktu arrien tengok video tu yang membuatkan arrien sedih time dekat airport juga, i;m not sure tu sapa coz diaorang just rakam dari belakang dan kalau tak silap arrien, itu sehun yg mengalami kesakitan dan luhan peluk dia dan cuba tenangkan dia. Serius muka luhan & member tak happy. Luhan jugak pernah jatuh akibat ditolak oleh sasaeng fans. Ada jugak yang ikut dioarang sampai ke hotal,sampai kan ke toilet pun ada yang ikut dan tangkap gambar diaorang, Ya allah.Kesian lah diaorang,diaorang pun manusia yang ada hati dan perasan. Manusia yang ingin privacy. Hope sangat dekat malaysia takde sasaeng fans. Kalau ada tu,tolong lah fikir nasib diaorang sama, janganlah cuba nak buat dekat diaorang macam tu,kesian tahu tak. Dekat group infinite,arrien tak dengar lagi. Hope takde yang berlaku macam nie dekat diaorang. Lastly, i hope k-idol tabah dan sabar harungi semua cabaran nie.

Photo credit : conspiracy!

You May Also Like

2 Comments